window.pipedriveLeadboosterConfig = {base: 'leadbooster-chat.pipedrive.com',companyId: 6339110,playbookId: 4475};

Betalingspåmindelser: Dine kunder ønsker at blive påmindet via e-mail og SMS


Forbrugere “outsourcer” deres hukommelse til deres smartphone og forventer derfor remindere som betalingspåmindelser fra virksomheder. 85% af de amerikanske forbrugere med en smartphone siger, at de lider af “digital hukommelsestab” (1). Hjerneforskning viser, at hvor næsten alle tidligere kunne huske flere telefonnumre udenad, er det i dag under 13% af forældrene, som kan deres børns telefonnummer udenad. (2) Vi er simpelthen vant til, at det er vores “smarte devices”, der husker for os. 

I en undersøgelse fra 2016 svarer 27% af de adspurgte forbrugere således, at de i løbet af de sidste 12 måneder har glemt at betale en regning.

Nuance: The Remind Me Generation

I samme undersøgelse svarer 84% af de adspurgte, at de forventer, at de virksomheder, de samarbejder med, proaktivt sender dem remindere. 33% af de adspurgte forbrugere siger, at påmindelser kan forhindre dem i at få rykkergebyrer. 90% af de adspurgte foretrækker at være kunde hos en virksomhed, der sender proaktive remindere. Hovedparten af forbrugerne føler således, at det er virksomhedens pligt at sende dem påmindelser, og at det er virksomhedens skyld, hvis de ender med at skulle betale et rykkergebyr uden først at have fået en påmindelse. Proaktive påmindelser via digitale kanaler er således ikke længere et “nice to have”, men en central forventning fra kundernes side. (1) 

Digitale betalingspåmindelser

Forbrugere efterspørger digital kommunikation

  • 93% af forbrugerne foretrækker e-mail og SMS frem for breve. (1) 
  • I gennemsnit har 42% af forbrugerne SMS som foretrukken kommunikationskanal med virksomheder, men kun 7% af alle virksomheder anvender SMS i deres kommunikation. Der er tale om en drastisk stigning i løbet af de seneste år.
Nuance: The Remind Me Generation

Digital self-service

Forbrugere efterspørger digitale self-service løsninger

I dag ønsker over 80% af forbrugeren self-service løsninger online. (1) 

I takt med at forbrugere har set, hvordan teknologi kan gøre livet nemmere, er forbrugernes forventninger og krav til virksomhederne steget.

41% af forbrugerne forventer, at self-service løsninger kan genkende dem, således at de ikke skal gentage informationer, de tidligere har givet virksomheden. Vores forventning er, at forbrugernes forventninger over de kommende år kun vil blive ved med at stige.

66,8% af forbrugerne vil hellere indgå en afdragsordning online end ved at tale med et menneske. (3) 

Jeg har også beskrevet princippet i denne korte video:

Relaterede artikler om renter og rykkerprocessen: 

Relaterede artikler om udenretlig inkasso 

Øvrige relaterede artikler 

Kilder

  1. Kilde: Nuance: The Remind Me Generation
  2. http://amnesia.kaspersky.com/  
  3. TrueAccord 2018 Consumer Survey 

0 Kommentarer

Skriv en kommentar

Relaterede artikler

Likvido har allerede hjulpet
over 1.000 virksomheder med
at inddrive +100 mio kr.

Mød Likvido

Kom i gang med Likvido

Skab en bedre oplevelse for dine kunder og færre bekymringer for dig.
Opret dig gratis på få minutter.