Likviditet & indtjening er forudsætningen for vækst

Vi har stiftet Likvido for at hjælpe abonnementsbaserede vækstvirksomheder til bedre cash flow og færre debitortab. Derved bidrager vi med at accelerere væksten hos vores kunder.

46% taber penge

af alle virksomheder i EU oplever debitortab med store økonomiske konsekvenser og vækst og velstand. 

25% tab på bundlinjen

I gennemsnit taber virksomheder i EU 3% til debitorer pr. år, svarende til 25% af deres bundlinje ved 15% indtjeningsbidrag

17% frygter konkurs

17% af alle virksomheder i EU frygter at gå konkurs som følge af dårlige betalere. Især SMV`er er udsat. 

8% af virksomhedernes omsætning

Inddrives gennemsnitligt via inkassovirksomheder i EU. 

Inkassovirksomhederne er en del af problemet

Selvom dårlige betalere er en kæmpe udfordring for de fleste abonnementsbaserede virksomheder, fejler traditionelle inkassovirksomheder med at løse behovet.

Det er dyrt

De fleste inkassovirksomheder kræver høje omkostninger som gør det økonomisk uattraktivt at indkræve mindre gæld.

Det er tidskrævende

En effetiv rykkerproces samt overlevering ender ofte med at tage rigtig meget tid. Tid som havde været investeret bedre i virksomhedens kerneforretning og vækst. 

Ødelagte kunderelationer

Traditionelle inkasovirksomheder behandler alle kunder ens, hvilket fører til utilfredse kunder, høj churn og dårlig omtale. 

Modsatte interesser

Ofte har inkassovirksomheden forkerte incitamenter som ikke er strømlignet med virksomhedens. 

Likvido - inkasso på en ny måde

Vi anvender teknologi, adfærdsdesign og best practise fra e-commerce til at effektivisere inddrivelsen, bevare kunderelationer og spare virksomheder for tid & penge.

Integrer Likvido med dit regnskabsprogram og automatiser din rykker- og inkassoproces. Start sagerne med en whitelabel-rykkerproces eller gå direkte til inkasso.

Se hvordan det virker

Likvido henter automatisk dine forfaldne faktura fra dit regnskabsprogram Prøv nu ↗

  1. Opret en gratis profil med dit økonomisystem eller vores API

    Opret en gratis Likvido konto manuelt eller ved hjælp af dit regnskabsprogram. Benytter du ikke et standard regnskabsprogram hjælper vi gerne med en integration til vores REST API.

  2. Automatisk brandet rykker flow

    Send automatisk betalingspåmindelser på SMS, e-mail og brev hvis en regning ikke betales til tiden. Tilpas kommunikationen 100% eller benyt vores skabeloner.

  3. Opret inkassosager med ét klik

    Opret inkassosager med et enkelt klik og lad Likvido overtage den udenretlige og retlige inddrivelse.

Mød teamet

Likvidoer stiftet af Lars Holdgaard og Maximilian. Vi er begge erfarne iværksættere med mange års erfaringen med økonomi, jura og udvikling af IT løsninger. 

Lars Holdgaard

Founder & CEO, MSc E-business

Maximilian Frimmer

Marketing Manager, HD Marketing Management

Hvorfor starte et inkassobureau?

Vi har selv oplevet konsekvensen ved dårlige betalere & vi tror på, at inkasso ikke behøves være gammeldags og støvet. Vi har startet Likvido før at gøreinddrivelse & inkasso 70% billigere for virksomheder og mere convenient for skyldnere

Likvido er stiftet af Maximilian Frimmer (HD Marketing Management) og Lars Holdgaard (Bachelor i softwareteknologi og MSc E-business) som i 2015 stiftede Monera ApS, rejste over 10 mio kr. i funding, voksede fra 2-40 medarbejdere på 18 måneder og opbyggede en salgs-run-rate på +40 mio. kr. Vores kunder var små håndværksvirksomheder, og jo hurtigere vi voksede desto større problemer fik vi med dårlige betalere. I sidste ende måtte vi erklære selskabet konkurs med over 5 mio kr. i tilgodehavende hos vores kunder. Siden har vi fundet ud af, at over 17% af alle virksomheder i EU frygter at gå konkurs grundet likviditetsudfordringer. I EU bliver 19% af alle faktura betalt for sent, 8% af virksomhedens omsætning må inddrives gennem inkassovirksomheder og 3% af omsætningen hos europæiske virksomheder afskrives årligt debitortab.

Vi har selv været kunder hos de store inkassovirksomheder og set, at eksisterende løsninger er dyre, ineffektive og skader kunderelationen. Inkasso metoderne har ikke ændret sig meget de sidste 50 år, og foregår stadig ved at der sendes standardiserede trusselsbreve og komplicerede indbetalingskort med posten. I en tid hvor 84% af forbrugerne forventer at modtage proaktive betalingspåmindelser via SMS fører traditionelle inkassometoder til at konflikter optrappes, hvilket går ud over virksomhedens omdømme og kunderelationer. Hovedparten af arbejdet udføres manuelt hvilket fører til, at det ofte koster 25-50% af det inddrevne krav, og ved mindre krav er omkostningerne ofte større end selve gælden.

Fra succes til konkurs

Her ses Maximilian Frimmer på forsiden af Børsen da vi netop havde fået vores første investering i Monera. To år senere måtte vi erklære virksomheden konkurs. 

Skal vi mødes til en kop kaffe?

Vil du høre mere om Likvido, vores vision eller vil du gerne have vores input? Vi byder altid gerne på en kop kaffe.

KONTAKT LIKVIDO